top of page

BLOG

תמונת הסופר/תTom Alberti

פעם ראשונה ביוגה?

הכנתי לכם רשימה של טיפים, שאולי תרכך טיפה את ה״נחיתה״ ותפחית מעט מהמתח והתסכול שמתאמנים חדשים עלולים לחוש בהתחלה.  אני באמת מאמינה שככל שתהיו מוכנים יותר, כך החוויה תהיה נעימה יותר, רמת הציפיות שלכם מעצמכם ומהתרגול תהיה ריאלית יותר, ההישגים גדולים יותר והאפקטיביות משמעותית יותר.

טיפים לשיעור היוגה הראשון שלכם אי פעם:

1.  יידעו את המורה שזו ההתנסות הראשונה שלכם ביוגה, כדי שיוכל לעזור לכם להתמקם אופטימלית בחלל ובכדי שידע להשגיח עליכם מקרוב. 2. אל תילחצו מהמילים המוזרות שיזרקו לחלל האוויר, אלו שמות התנוחות בסנקסריט. אני מבטיחה לכם שתוך זמן לא רב, הן יהפכו לשפה שניה, טבע שני. פשוט תעקבו אחר המורה במבטכם ונסו לחבר את השמות לתנוחות המבוצעות. 3. עד שהתרגול והרצפים התנועתיים יטמעו בגופכם, אתם תעבדו המון מתוך חיקוי, עם זאת, ההמלצה שלי היא, נסו להימנע מהשוואה! אל תשוו את הגמישות או התנועתיות שלכם עם זו של המורה, או המתרגל שלצידכם, הם מתרגלים וותיקים ומנוסים, השוואה כזאת זה רק תביא לתחושות תסכול וכישלון. היו כנים עם עצמכם ויכולותיכם, רק כך התרגול יהיה האפקטיבי והמועיל ביותר עבורכם.    4. נתאמן יחפים. חלק מהעניין ביוגה זה ״להרגיש את האדמה״ ולחבר איברים מרוחקים, כמו הבהונות, חזרה אל הגוף. לכן ממליצה תמיד לשטוף את הרגליים, טרם השיעור, כך נשמור על המזרנים של הסטודיו נקיים עבור מתרגלים אחרים ונהיה נינוחים אחד בחברת השני. 5. תלבשו משהו נוח, בגד שיהיה לכם מקום לנשום בו. לא משהו חשוף מידי או חונק שעלול להסיח את דעתבם מהתרגול. 6. חשוב שתעדכנו את המורה, טרם השיעור, במצבכם הגופני, על אחת כמה וכמה, אם באתם לטפל בבעיה קיימת, אם אתם סובלים מפציעה ישנה או חוזרת, מכאבים אקוטיים למיניהם, או אם ישנה הגבלה רפואית כל שהיא. לכן כדאי ורצוי להגיע כמה דקות לפני, כדי להתמקם וכדי לדבר עם המורה, אם צריך. 7. אם במהלך השיעור אתם חווים כאב שאינו נובע ממאמץ שרירי, יידעו את המורה מיג, לרוב התנוחות יש מודיפיקציות או תנוחות חלופיות שישיגו את אותה התוצאה מבלי לייצר פגיעה נוספת ומבלי לייצר סבל. 8. חשים שאתם לא עומדים בקצב? שאין לכם אוויר? שקשה באופן בלתי נסבל??? תעצרו ותנוחו עד שנשימתכם שבה אליכם. בשום אופן אל תביאו את עצמכם למצב של סבל, זה מפספס את המטרה. 9. תנו לעצמכם וליוגה יותר מצ׳אנס אחד. מניסיוני, אצל רובנו, רק אחרי 4-5 שיעורים, זה הופך למתגמל, מהנה ואפילו כיפי. עבור אנשים שבאים מסוגים אחרים של פעילות גופנית, זה עלול להראות אטי מידי, עם יותר מידי מנוחות ופחות מידי זיעה ומאמץ, עבור אנשים שלא עוסקים בפעילות גופנית כלל, זה עלול להחוות כאימון קשה ביותר ובעיקר לא ברור ואניגמטי, אבל כמו בכל דבר בחיים, הזמן עושה את שלו, זה צפוי להשתנות. 10. אל תוותרו על שוואסאנה! כל שיעור יוגה מסתיים בתנוחה זו. פרושה בעברית הוא, תנוחת המתים, וכשמה כן היא, כולנו שוכבים על המזרנים, בגבינו לקרקע, עוצמים עיניים ונותנים לגוף להרפות, לעכל ולהפנים את מה שעבר עליו. זה אולי נשמע כמו בזבוז זמן, אך לדעתי ולדעת מורים רבים אחרים, זו התנוחה החשובה ביותר בתרגול כולו. ברגע שתצליחו להרפות בתוכה, תתמכרו, אני בטוחה.

ולסיום, גלולת מוטיבציה. אולי שמעתם בעבר את המושג, Begginers Mind, (בעיברית, תודעת המתלמד), הכוונה היא לתודעה כמו של תינוק/ילד קטן/חייזר שרק גילה את העולם, הכל חדש ומסקרן, שום דבר אינו צפוי או אוטומטי. המוח גמיש ונוח להתרחב, מוכן ללמוד ולהרחיב את אופקיו.  אתם, כמתרגלים חדשים, נמצאים בנקודה הזאת בדיוק ביחס לעולם יוגה, נצלו זאת! 

מוזמנים להירשם באתרלשיעור היוגה הקבוצתי שלי, בימי חמישי, בשש בערב,  לחלופין, ניתן לקבוע עמי שיעור יוגה פרטי או זוגי, בביתכם.

להת׳, תם

Comments


  • Black Facebook Icon
  • Black Instagram Icon
bottom of page